İslam tarihinin en acı olaylarından biri olarak kabul edilen Kerbela Vakası'nın yıl dönümü olan 10 Muharrem, bugün Türkiye'nin birçok ilinde olduğu gibi Erzincan'da da dualar ve anma programlarıyla idrak ediliyor.

Hicri 61 yılında, bugünkü Irak sınırları içerisinde bulunan Kerbela'da, Hz. Muhammed'in torunu Hz. Hüseyin ile birlikte ailesinden ve yakınlarından oluşan 72 kişi günlerce susuz bırakıldıktan sonra şehit edildi. Aradan geçen yaklaşık 14 asra rağmen Kerbela'da yaşanan acı, özellikle Alevi-Bektaşi toplumunda Muharrem ayı boyunca tutulan matem oruçlarıyla yaşatılmaya devam ediyor.

Muharrem ayı boyunca eğlenceden uzak duruluyor, paylaşma, sabır ve dayanışma ön plana çıkıyor. Matem oruçlarının ardından ise aşure lokmaları hazırlanarak vatandaşlarla paylaşılıyor. Aşure, farklı malzemelerin aynı kazanda birleşmesiyle birlik, beraberlik ve kardeşliğin simgesi olarak kabul ediliyor.

Sanat Festivali Âşık Daimi'yi Anma Konseriyle Başladı
Sanat Festivali Âşık Daimi'yi Anma Konseriyle Başladı
İçeriği Görüntüle

Erzincan'da Aşure İkramı

Muharrem ayı dolayısıyla Erzincan Valiliği tarafından bugün Dörtyol Cumhuriyet Meydanı'nda vatandaşlara aşure ikramında bulunulacak. Programda birlik, beraberlik ve kardeşlik mesajlarının verilmesi beklenirken, vatandaşlar da aşure lokmasını paylaşarak Muharrem ayının manevi atmosferini birlikte yaşayacak.